fredag 1. januar 2010

Oldemorsruter og "vareopptelling" av heklekroker

Har lyst til å hekle oldemorsruter igjen. Tittet innom garnbutikken i romjula, og kom ut med en bærepose fylt med garn. Er spent på om heklelysten forsvinner før dette prosjektet blir ferdig :-)
Pleier alltid å kjøpe med heklenål eller strikkepinner når jeg kjøper garn. Det er så ergelig å komme hjem og finne ut at jeg ikke har akkurat den tykkelsen jeg trenger. Denne gangen hadde ikke butikken nål nummer fem, så da var det bare å lete på de tre-fire stedene jeg oppbevarer håndarbeidssaker i håp om å finne rett størrelse. Etter en rask og overfladisk leting sitter jeg nå her med 26 (sier og skriver tjueseks) heklenåler foran meg - hvorav tre stk nummer fem! Ser ikke bort fra at jeg finner flere ved grundig leting (rødme) . . . Spørsmålet er om jeg ikke burde satse litt på rydding og systematisering i 2010!

7 kommentarer:

malla-me sa...

Så bra at du fant det du lette etter da;-).
Nydelige farger du har valgt ut.
Marit

❤ Kaia sa...

Hei.
Godt nytt år, og takk for hyggelig kommentar.
Tekststempelet er fra Norsk Stempelblad, et brett med clearstamps. Veldig anvennelige...
Lykke til med heklingen...
Klem fra Kaia

Anonym sa...

Pytt, pytt, bedre med 3 enn ingen. Lykke til med heklingen. Godt nytt år.

RitaK sa...

Hehe, kjenner meg igjen der Kari, jeg gjør akkurat det samme, sånn for sikkerhets skyld! Lykke til med hekleprosjektet og flere papirprosjekter i året som kommer :-)

Asil sa...

Flotte farger sammen, gleder meg til å se rutene - og skulle heklelysten forsvinne er det sikkert noen som vil like å få et bestemorteppe i dukkesenga si! :D

Britt-Inger sa...

Så vackra ting du gör... :O) Kommer nog att titta in nu och då.
God fortsättning.
Kram.

Pernille sa...

Og jeg ble inspirert etter å ha pratet med deg på telefonen om hekling, så i dag har jeg värt ute å lett etter garn jeg også. Dessverre fant jeg ikke noe i de butikkene som var oppe i dag, så jeg må nok ned til byen en dag.
Vil også hekle oldemorsruter... :)

http://pernilleshus.wordpress.com