lørdag 9. januar 2010

En award - og om awarder


Her om dagen dukket denne awarden opp hos meg. Den kom fra Mette, et nytt og veldig trivelig blogbekjentskap som har masse fint i bloggen sin! Tusen takk, Mette! Her skulle jeg skrive 7 interessante fakta om meg selv. Tror ikke det finnes så mye som 7 interessante ting å fortelle om meg :-) - men lager en liten liste:

1. Er totalt avhengig av Cola light - men synes kaffe er pyton!
2. Har vært i Guiness rekordbok - riktignok sammen med 200 andre - gikk lengst i verden på verdens lengste treski midt på nittitallet.
3. Er nok ikke så glad i forandringer, har hatt samme mann i 30 år og samme arbeidsgiver i 40 år :-)
4. Elsker jobben min - og har gjort det i 40 år. Er på rett hylle i livet!
5. Puslet mye med web og hjemmesider før. Har blant annet laget en hjemmeside for en bamse! Hvis du vil ta bare en rask titt inn der anbefaler jeg sidene om bamsen i Frankrike og på Hurtigruta :-)
6. Jeg er besvimelsen nær bare jeg ser en sprøytespiss, men merkelig nok har begge døtrene våre havnet i helsevesenet - den eldste er lege og den yngste er radiograf.
7. Jeg liker å reise, og liker storbyferier best.

I tillegg skulle jeg nå ha gitt denne awarden til 7 andre.
Det hopper jeg over, og håper det blir tilgitt.
Nå blir jeg sikkert upopulær, og dette har overhodet ikke noe med akkurat denne awarden og giveren av den å gjøre. Det er kjempekoselig når noen gir utrykk for at de liker det jeg lager, det setter jeg utrolig pris på! Men generelt synes jeg en award skal kunne mottas uten at det medfører forpliktelser og merarbeid for den som mottar den. Vet om andre som også føler det slik. Lover at jeg i stedet for å gi denne videre, i løpet av dagen skal stikke inn til minst syv personer og kommentere noe fint de har lagt ut i bloggene sine:-)

God lørdag til alle som titter innom!

6 kommentarer:

Monica sa...

God lørdagsmorgen :) Morsomme facts fra/om deg. Den bamsesiden din har jeg lagret, dvs de to om London, veldig kjekke, takk for at du deler. Vedr. awardene er jeg litt enig og litt uenig. Enig med at det er koselig å få og ikke bør følge med forpliktelser. Men samtidig syns jeg det er hyggelig om man gir den videre (ikke nødvendigvis til et fast antall, kanskje det kan være valgfritt?). Min mening :) Ha en fortsatt fin lørdag, regner med dere har det rimelig hvitt og kaldt i høyden også :)

Kari sa...

Takk for en koselig kommentar! Vakkert hvitt ute, godt og varmt med vedfyring inne, men synes det kunne dra til med litt mere spenstige og spennende tall når det gjelder utetemperaturen! Her er det bare 24 kuldegrader - lite spennende når andre rundt i samme fylket har på 30 og 40 grader :-)

Randi Th. sa...

God morgen!
Jeg synes det er veldig koselig å få awarder. Men, kanskje hadde det vært lettere for avsender og mottaker med bare en award til X antall personer og uten forpliktelser?
Ha en herlig dag!
(Etter dager med nærmere 30 minus, har vi nå 2 minus og snø i massevis).
-klem-

Knerten sa...

God ettermiddag (alt !), Kari !
Syns du har noen fine tanker om awarder; og syns du skal bibeholde de.
Godt at det finnes flere stabile folk her; med samme mann og arbeid over lang tid; godt å høre.
Ønsker deg en nydelig og kreativ helg !
Klem fra meg

Mette sa...

Hei Kari

I går fikk jeg pyntenålene, de var enda flottere i virkeligheten!! Tusen takk Kari :-)

Jeg synes du er veldig ærlig når du skriver om awarden og det synes jeg det står respekt av! Det som er så flott med oss mennesker er nettopp at vi har forskjellige meninger og oppfatninger av ting!!Det hadde blitt kjedelig hvis vi mente og likte det samme.
Jeg synes det var veldig hyggelig å få en award, men jeg er enig i at det faktisk er en del jobb med å sende det videre.

Ha en fin lørdag:-)

Klem Mette

Pernille sa...

Takk for kommentar i bloggen min! Skal få lagt ut bilde av heklelappene i dag.
Visste ikke at du var så redd for spröter... :)

Pernille

pernilleshus.wordpress.com