mandag 18. januar 2010

Meningsmåling på mandag

Hva fargelegger du stempeltrykkene dine med?

Som jeg har nevnt i en kommenetar her bruker jeg Distress ink de få gangene jeg maler stempeltrykk. Har fundert veldig på om jeg skal kjøpe meg Pro Markers, men er ennå ikke overbevist. Synd å bruke masse penger på noe som bare blir liggende her hvis jeg ikke får det til, og jeg føler at her er det ikke snakk om å investere i bare tre-fire tusjer :-) Får holde meg til ferdige bilder så lenge . . .

Resultatet av avstemmingen:
Distress ink: 42 %
Pro Markers: 30 %
Akvarellblyanter: 17 %
Copic Markers: 5 %
Annet: 2 %
H2O: 0 %

Jeg beundrer ofte nydelig fargelagte stempeltrykk rundt i ulike blogger, og ønsker at jeg kunne få til noe så fint. Er ikke flink til å fargelegge selv, og gjør jeg det sjelden - dermed blir jeg ikke flinkere heller :-) Nå lurer jeg veldig på, dere som bruker mye stempelmotiver på kortene deres, hva dere fargelegger med, og hva som er fordelen med akkurat de fargene du bruker. Håper dere kan skrive litt mer utfyllende i tråden her i tillegg til å stemme, slik at jeg får gode råd når jeg eventuelt skal investere i noe nytt på fargefronten!
Resultatet av forrige mandags avstemming finner dere i tråden med Cuttlebugbildet lenger ned her.

13 kommentarer:

Eva Helen sa...

Heisan!
Jeg har testt ut masse forkjellige måter å fargelegge på med distress,maling osv men fant fort ut at promarker tusjer var det som passet best til meg,fordi de er enkle å ha med seg når man er på tur og ikke minst er bare å fargelegge i vei uten noe søl og så er de så fine å lage skygger med og man kan legge flere lag med farge oppå hverandre,hvis man eks vil ha motivet mørkere og fargene blander seg så fint.Min Favoritt ivertfall

Mette sa...

Hei

Jeg har ikke mye erfaring med å farvelegge, men har nå prøvd meg på distress og promarker. For meg blir nok valget promarker. Grunnen til det er at jeg synes det er raskere og enklere enn å farvelegge med distress.

Klem Mette

❤ Kaia sa...

Har endelig begynt å få til fargelegging med distress ink, så jeg holder meg til det foreløpig.
Men det hadde vært artig å prøve promarkers.
Klem fra Kaia

Knerten sa...

Er du bosatt ikke langt fra Oslo, så skal Ida hos Steffens ha ProMarker kurs; sjekk www.hobby-norge.no for kurstider.

Bruker selv ProMarker, og er fornøyd med det, og gleder meg til flere kurs for å finpusse teknikken.

Ha en kjempefin dag, Kari.

Kristin Langnes sa...

Jeg har ikke kjempemye erfaring, men har testet både H2O og Promarkers.

Jeg likte H2O godt lenge, men jeg synes en del av fargene var litt "merkelige" og jeg savnet mer klare fine farger. I tillegg synes jeg det ble litt dumt med glittereffekten, den egnet seg ikke like godt bestandig. Også var det litt styr med vann, pensel osv.

Jeg har investert i Promarkers etter å ha vært overbevist lenge om at dette ikke var noe for meg. Men dette synes jeg er suverent. Jeg er fortsatt på øvelsesstadiet, men jeg liker tusjene utrolig godt. De er lette å bruke, har masse fine farger og flyter ikke utover. Så jeg går for Promarkers videre også.

HegeHB sa...

For tiden går det i Pro Marker. Bruker bloggen til passion for promarker for å lære litt. Absolutt fornøyd. Og uten om det bruker jeg litt distress ink- men her er jeg fortsatt på lærestadiet.

Meretekj sa...

Heia.
Jeg har aldri prøvd noe annet enn Distress.
Jeg starta med å kjøpe noen farger, og så blander jeg og prøver meg fram.
Dette er noe som man må trene på..føler jeg.
Jeg bruker en liten pensel, tar farge på en palett/tefat. Så blander jeg i litt vann. Der det skal være skygger tar jeg på farge, så tar jeg av fargen på penselen og drar det utover med litt vann.Viktig med lyse felt, så jeg bruker ikke så mye farge på etter at jeg har dratt penselen der skyggene skal være.
Vanskelig å forklare, men hvis du lurer på mer skal du bare ta kontakt.
Siden jeg er så fornøyd med distress, har jeg ikke kjøpt tusjer.

Gunn-Hege sa...

Jeg er heller ikke så erfaren med maling, men jeg liker distressene, men jeg har nå gått til innkjøp av maaaange H2O, (kjøpt dem brukt) så jeg håper jeg liker dem (kniiis)Hvis ikke må jeg vel prøve å få solgt dem da....
Jeg syns det er artig med disse meningsmålingene forresten!!

inger synnøve sa...

jeg har prøvd alle disse te typene her. og jeg faller tilbake til distressen pga den er enkel å bruke,vanner den ut å får de nyansene jeg vil ha og jeg syns de er enklest å lage skygger med. H2O malingen bruker jeg av og til sammen med distressen tilslutt for å få en litt glinsende utseende :) promakeren er jeg ny i,men jeg må nok lære meg å like å bruke den :)
klem ifra inger synnæve

Kari sa...

Koselig at så mange kommer med gode råd her - tusen takk! De få gangene jeg maler stempeltrykk bruker jeg Distress Ink, men blir liksom ikke helt fornøyd med resultatet når jeg sammenligner med andres flotte trykk. Er litt fristet til å prøve ProMarkers, men vet ikke om det er lettere å bruke. Dessuten finnes de i så himla mange farger. Takknemlig om noen kan komme med gode råd angående lure startfarger, det er vel lurt å begynne med noen få farger så en får se om det er noe å satse på :-) Knerten: Bor dessverre for langt unna Oslo til å komme meg på kurs hos Steffens :-(

Maria Therese sa...

Jeg bruker nå promarkers både til farginga og skygge-legginga, før brukte jeg fargeblyanter til skyggelegging men nå har jeg over 50 tusjer og bruker forskjellige toner for å få skygge og er mer fornøyd med d.
Har prøvd distressink men hadde ikke tolmodighet til tørking *rødme*

Kari sa...

Da har jeg stemt også. Sliter med promarkersen, å få det pent. Så hos meg er det distress for alle pengene som gjelder.

Janniche Drivdal Eriksen sa...

jeg prøver meg med akvarell fargeblyanter
men det ligger ikke til meg:(
får holde meg til bilder jeg
klem